Tips Dan Cara Membuat Subdomain Di cPanel

Hari Ini saya mencoba share Cara Membuat Subdomain Di cPanel, Subdomain Memang sangat berguna apa bila kita hendak mengasingkan bahagian tertentu kandungan Web. Ia bisa dicapai dengan mudah melalui cPanel menyediakan lebih banyak Alat alat untuk memudahkan tugas penyelenggaraan Hosting hampir setiap penyedia Web Hosting Hari ini menyediakan panel kawalan cPanel.

Apakah Itu Yang Di Maksut Dengan Subdomain ?

Subdomain Adalah Domain sebahagian dari pada Domain yang lebih besar, yang diletakan di bawah akar Domain, Sebagai contoh nya, www ilmuit com. ilmuit com dan tool ilmuit. com adalah subdomain bagi domain ilmuit com. Domain ilmuit com merupakan domain peringkat atas (TLD)  

Sebelum memulakan Sila pastikan anda menggunakan stail cPanel "root" untuk memudahkan anda mengikuti setiap langkah langkah yang telah di berikan.

1) Log masuk ke cPanel dan klik pautan Change Style.

 

2) Klik butang Switch style to "root" dan klik butang Home untuk kembali ke panel utama.

3) Dalam panel utama, klik pada subdomain di bawah kategori Domains.

 

4) Berikan nama untuk Subdomain baru anda, sebagai contoh untuk blog ilmuit yang tadi, saya gunakan untuk perkataan blog subdomain ilmuit yang di atas.

Create a subdomain

 

5) Silahkan klik butang Create

Sekarang anda mungkin telah bisa membina di Subdomain baru ini.

Sekian Saya Ucapkan Terimakasih Dengan Cara Membuat Subdomain Di cPanel Karena telah Membaca Artikel Ini Semoga Bermanfaat Dan Selamat Menikmati.

Description: - Rating: 4.5
Reviewer: - Itemreviewed:

0 komentar:

Posting Komentar